Beauty Trade special straalt uitbundig

Voorjaarsbeurs in de Brabanthallen is groot succes
 
De 24ste editie van de Beauty Trade special was een groot succes. De voorjaarsbeurs van de Beauty Trade Professionals was dit jaar voor het eerst in de Brabanthallen in Den Bosch. Op de nieuwe locatie kwam het vernieuwde beursconcept heel goed tot zijn recht. Stijlvolle inrichting, grote gastvrijheid en het aanbod van de gerenommeerde merken en leveranciers. De ruim honderd exposanten investeerden in prachtige stands die de allure van de beautybranche reflecteerden. In totaal brachten 8.862 beauty professionals een bezoek aan de vakbeurs en de overgrote meerderheid van hen was vol lof.
 
 

Zeer tevreden organisatie
"Onze ambitie was om binnen de beautybranche weer de focus op kwaliteit te leggen. Alleen op die manier kunnen we als leveranciers de beautyprofessional helpen om zich verder te professionaliseren in het vak. Ik denk dat we die ambities zeker hebben waargemaakt", glimlacht BTP-voorzitter Greet Hoedeman met gepaste trots. Het bestuur van de leveranciersvereniging koos een nieuwe samenwerkingspartner voor de organisatie van de beurs nadat Jaarbeurs Utrecht het samenwerkingscontract vorig zomer stopzette na 23 jaar. De organisatie van de vernieuwde Beauty Trade special deed het bestuur samen met het team van Marketing Generation. "We hebben samen met BTP een prachtig concept neergezet met een gerichte focus op kwaliteit en een hoogwaardige uitstraling. Het was echt een beursevenement dat door de branche is gerealiseerd voor de branche - dat zie je terug in de reacties van exposanten en bezoekers", aldus een tevreden Jochem Otto, directeur Marketing Generation en expert op het gebied van live communicatie en experience marketing.

Reacties exposanten & bezoekers
Aan het einde van de tweede beursdag waren er al exposanten die online enthousiast meedeelden dat het 'de leukste beurs was die ze ooit hadden gehad'. De sfeer op de beursvloer was bijzonder goed, ook tussen de exposanten onderling. "De samenwerking liep abrupt af vorige zomer en we moesten als BTP snel schakelen. Toen we met het vernieuwde concept kwamen voor de beurs in Den Bosch konden we direct rekenen op steun van zowel BTP-leden als van andere gerenommeerde leveranciers en ambitieuze nieuwkomers in onze branche. De saamhorigheid was groot om een prachtig evenement neer te zetten voor de beauty professional", schetst Greet Hoedeman. Exposanten roemden na drie dagen Beauty Trade special vooral de kwaliteit van de beursbezoekers, iets waar de organisatie strenge controle op had gehouden. De vakspecialisten die kwamen prezen de rust, fijne sfeer en de ambiance. "Ik heb genoten van een heerlijke beurs. Nieuwe merken gezien, inkopen gedaan en veel inspiratie opgedaan", stelde een bezoeker.

Volledig beursconcept
De Beauty Trade special had naast circa 15.000 vierkante meter beursvloer met ruim 100 exposanten uit de beautybranche, twee verschillende kennistheaters en een showtheater. In de kennistheaters werden drie dagen lang gratis toegankelijke lezingen gegeven met diverse beautyonderwerpen. Het showtheater was het decor voor de wedstrijden, jurypresentaties en uitreikingen van de Make-up Awards. De presentatie was daarbij in handen van Fred van Leer en Sipke Jan Bouwsema. In het theater werd ook de Oeuvreprijs uitgereikt aan Leco Zadelhoff door de Stichting Foundation, de organisator van de Make-Up Awards. Bij de nieuwe innovatiewedstrijd "Professional Beauty Product of the year" speelden de beursbezoekers de belangrijke rol van juryleden. Zij konden de deelnemende noviteiten bekijken en proberen op de beursvloer en hun stem uitbrengen. Bioptron werd de winnaar in de categorie apparatuur en HyperPeptide in de categorie huidverzorging. De diverse terrassen om even te genieten en een pauze te nemen in de beursdag hadden verschillende thema's. Het luxe Beauty Atelier met onder andere sushi op de kaart, een restaurantgedeelte met verse sappen en gezonde wraps en het terras met gezellige foodtrucks konden rekenen op veel animo.

Voorjaarsbeurs 2017
Het succes van deze editie van de voorjaarsbeurs zal zeker niet de laatste zijn. Ook in 2017 zal Beauty Trade special weer een vakevenement organiseren dat zich verder zal ontwikkelen in de lijn en de kwaliteit die in het eerste weekend van april zo overduidelijk in Den Bosch is neergezet. "We nemen alle ervaringen mee en gaan zowel exposanten als bezoekers nog enquêtes sturen. Samen met hen kunnen we voortborduren op het succes en wederom een beurs neerzetten die voor en door de beauty branche wordt gerealiseerd", bevestigt Greet Hoedeman.

Terug naar home
Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid zoals beschreven in ons privacy statement. Je kan cookies ook niet accepteren.
icon-fb.png icon-insta.png
Privacy statement | Beauty Trade special © 2018